تنوع حیوانات در کشور استرالیا

تنوع حیوانات درکشور استرالیا

حیوانات جالب زیادی در استرالیا وجود دارد ، استرالیا کشوری بسیار متنوع است و دارای تعداد فوق العاده بالایی از گونه های گیاهی و جانوری است. ما در این مقاله سعی داشتیم شما را با تعدادی از حیوانات منحصر به فرد استرالیا آشنا کنیم در ادامه همراه ما باشید …

آشنایی با 15نوع ازحیوانات منحصربه فرد در کشوراسترالیا :

کوالا

کوالاها از دسته کیسه داران هستند .

آنها پستاندارانی هستند که بچه های خود را در یک کیسه حمل می کنند.

کوالاها در جنگل های اکالیپت در امتداد خط ساحلی شرقی استرالیا زندگی می کنند.

حیواناتی شکننده هستند تا 80 سانتی‌متر رشد می‌کنند ودر حدود 14 کیلوگرم، وزن دارند.

بچه کوالاها جوی نامیده می شوند و در شش ماه اول در کیسه مادرشان پنهان می شوند.

کوالاها مقدار زیادی برگ اکالیپتوس (1 کیلوگرم در روز) می خورند و تا 20 ساعت می خوابند!

دینگو

دینگوها بزرگترین پستانداران گوشتخوار استرالیا هستند. آنها را می توان در سراسر استرالیا به جز تاسمانی یافت، اگرچه آنها عمدتاً در حومه این کشور زندگی می کنند. دینگو شبیه سگ های خانگی است، اما پوزه بلندتر، گوش های نوک تیزتر و دندان های تیزتر دارند.

دینگوها سگ های وحشی هستند که عمدتا از حیوانات کوچک تغذیه می کنند.

 کانگورو

حدود 50 میلیون کانگورو در استرالیا زندگی می کنند، یعنی تعداد کانگوروها بسیار بیشتر از ساکنان استرالیا است! 55 گونه مختلف کانگورو وجود دارد.

در بسیاری از مناطق روستایی، کانگوروها در بوته زارها پرسه می زنند. یکی از بهترین مکان‌ها برای تجربه کانگوروها، ساحل پبلی است که چهار ساعت رانندگی در جنوب سیدنی دارد.

پلاتیپوس

پلاتیپوس یکی از مونوترم ها است. پلاتیپوس دارای بدن خزدار قهوه ای و پاهای شبکه ای است، که واقعا منحصر به فرد به نظر می رسد. پلاتیپوس می تواند تا 60 سانتی متر رشد کند.

پلاتیپوس حیوانات بسیار خجالتی هستند و در صورت نزدیک شدن به آنها به سرعت زیر آب پنهان می شوند. اگر به آنها حمله شود و نتوانند فرار کنند، سم را از طریق خارهای پاهای عقب خود تزریق می کنند. این سم آنقدر قوی است که می تواند سگ را بکشد!

اکیدنا

اکیدنا نیز یک مونوترم است که طول آن فقط به 40 تا 50 سانتی متر می رسد و وزن آن حدود 5 تا 6 کیلوگرم است.

اکیدنا دارای خارهایی روی بدن است که با پوششی خاردار شبیه به جوجه تیغی پوشیده شده است. مونوتریم زبان چسبناکی دارد و عمدتاً حشرات را می خورد. هنگامی که اکیدنا می‌ترسد، برای محافظت از خود به شکل یک توپ کوچک در می‌آید.

شیطان تاسمانی

شیطان تاسمانی حیوانی در حال انقراض است و تنها در طبیعت در جزیره تاسمانی در سواحل جنوبی استرالیا می توان با آن روبرو شد. شیطان تاسمانی یک کیسه دار است و بچه های خود را در کیسه خود حمل می کند.

شیاطین تاسمانی تا چهار بچه را حمل می‌کنند و بچه ها تا چهار ماه در کیسه زندگی می کنند. حیوان سیاه پوش به اندازه ی یک سگ کوچک است، اما بسیار خجالتی است و شبگرد میباشد (یعنی حیوان در طول شب فعال است). شیاطین تاسمانی بزرگترین کیسه داران گوشتخوار هستند و آرواره ها و دندان های قدرتمندی دارند.

کوکابورا

این پرنده بزرگترین پرنده شاه ماهی جهان است و از منقار تا دم تا 46 سانتی متر، رشد می کند! کوکابورا به خاطر صدای خنده اش که شبیه خنده انسان است، شناخته شده است. خنده کوکابورا به راحتی شنیده می شود و بنابراین به راحتی قابل تشخیص است.

وومبت Wombat

یکی دیگر از حیوانات بومی استرالیا وومبت است. این حیوان می‌تواند واقعاً سنگین باشد و تا 36 کیلوگرم وزن داشته باشد. این به اندازه وزن یک کودک 10 ساله است!

Wombats معمولاً در پارک ملی Blue Mountains در نزدیکی سیدنی دیده می شوند. وومبات ها از علف ها، نوک بوته ها و بوته ها تغذیه می کنند.

Emu

Emu  بلند قدترین پرنده استرالیا است. ارتفاع آن تا 2 متر می رسد و می تواند بسیار سریع بدود، با سرعت 50 کیلومتر در ساعت. با این حال، emus  نمی توانند مانند شترمرغ پرواز کنند Emus رژیم غذایی متنوعی دارند: آنها از علف ها و برگ ها، میوه ها و حشرات تغذیه می کنند.

ایموس ها پرنده هایی هستند که قادر به پرواز نیستند  و با لگدهای قوی از خود دفاع می کنند. نام آنها از کلمه پرتغالی “ema” به معنای پرنده بزرگ گرفته شده است.

کاسواری

کاسواری سنگین ترین پرنده فاقد توانایی پرواز در استرالیا است. کاسواری دارای پرهای سیاه روی بدن است ، اما گردن و صورت آنها رنگارنگ است. کاسواری ها فرکانس بسیار پایینی دارند که تقریباً توسط انسان شنیده نمی شود.

کاسواری خطرناک ترین پرنده جهان است زیرا قوی ترین ضربه را دارد. پا دارای سه انگشت با پنجه خنجر مانند است. کاسواری ها می توانند بسیار سریع بدوند و شنا کنند، بنابراین به راحتی می توانند از هر موقعیت خطرناکی فرار کنند.

عنکبوت تارقیفی سیدنی

عنکبوت تارقیفی سیدنی کشنده ترین عنکبوت جهان است. عنکبوت تار قیفی هر زمان که نیش می زند سم کشنده ای را تزریق می کند و در عرض یک ساعت مرگ اتفاق می افتد.

استرالیایی ها از خطر گاز گرفتن توسط عنکبوت تارقیفی بسیار آگاه هستند، بنابراین هنگام پیاده روی در بوته زار یا کار در باغ اقدامات احتیاطی را انجام می دهند.

عنکبوت های سیاه بزرگ، بدون مو هستند و تار عنکبوت شبیه یک قیف عظیم به نظر می رسد، تارها را می توان بین کنده ها و صخره ها در امتداد خط ساحلی سیدنی مشاهده کرد.

چتر دریایی جعبه ای استرالیایی

چتر دریایی جعبه ای استرالیایی سمی ترین حیوان دریایی است. چتر دریایی با شکل جعبه مانند دارای شاخک های بلندی است که در صورت لمس، سم وارد بدن می شود. شاخک های خطرناک تا 3 متر ، طول دارند.

این چتر دریایی برخلاف اکثر چتر دریایی های دیگر که فقط می توانند شناور باشند، می توانند شنا کنند.

کروکودیل ها

دو گونه کروکودیل را می توان در قاره استرالیا یافت. کروکودیل آب شیرین که فقط در استرالیا یافت می شود و تمساح آب شور یا دهانه رودخانه.

هر دو در واقع می توانند در آب شیرین و آب شور زندگی کنند. کروکودیل های آب شور بزرگترین خزندگان جهان هستند.

هنگامی که در انتظار طعمه هستند، کروکودیل ها می توانند تا یک ساعت کاملاً بی حرکت بمانند. هنگام شکار، آنها یا نیمه غوطه ور در آب دراز می کشند یا زیر آب پنهان می شوند. آنها می توانند حدود یک ساعت نفس خود را حبس کنند و پلک های شفافی داشته باشند، بنابراین می توانند طعمه خود را حتی در زیر آب ببینند.

کوسه سفید بزرگ

در امتداد خط ساحلی استرالیا حدود 5500 کوسه سفید بزرگ وجود دارد. کوسه های سفید بزرگ، بزرگترین گونه کوسه در جهان نیستند، اما مطمئناً چشمگیر هستند. آنها می توانند حجیم شوند، به طول 7 متر، این تقریباً نصف طول یک زمین بسکتبال است!

هنگامی که یک کوسه به طور کامل تغذیه شود، می تواند به مدت سه ماه بدون هیچ وعده غذایی دیگری زندگی کند.

کوسه ها هنگام جستجوی طعمه، ارتعاشات آب را دنبال می کنند. آنها حس بویایی بسیار خوبی دارند و همچنین می توانند بوی خون را از حدود 4.8 کیلومتر در 3 مایل دورتر تشخیص دهند.

تایپان ساحلی استرالیا

برخی از سمی ترین مارهای جهان مانند تایپان ساحلی را می توان در استرالیا یافت. دیگر مارهای خطرناک استرالیایی تایپان داخلی و مار ببر هستند.

طول تایپان ساحلی تا 4 متر می رسد. با این حال، زیاد نگران برخورد با مارها در طبیعت نباشید. مارها دوست دارند تنها بمانند و معمولا فقط زمانی حمله می کنند که احساس خطر کنند.

سالانه کمتر مردمی در استرالیا بر اثر نیش مار یا حمله کوسه می میرند تا نیش زنبور!

 

کلام پایانی

در پایان لازم به ذکر است که استرالیا تقریباً 400 گونه پستاندار و حدود 140 گونه کیسه دار دارد.     ( کیسه دار حیوانی است که بچه ها را در کیسه خود حمل می کند).

در میان گونه های معمولی پرندگان استرالیایی می توان به کوکابورا، امو و لوریکیت رنگین کمان اشاره کرد، طوطی رنگارنگی که دارای منقار قرمز و پرهای چند رنگ است.

امیدوارهستیم ارائه این مطالب برای شما موثر بوده باشد . برای کسب اطلاعات بیشتردرمورد استرالیا میتوانید به لیست مقالات ما در سایت متد ویزا مراجعه فرمایید…

مجموعه متدویزا ( موسسه کاریابی روش) در تلاش است مفیدترین اطلاعات را با شما به اشتراک بگذارد تا مسیر مهاجرتی سهلی را برای همه ی متقاضیان محترم رقم زند .

اگر درانتخاب مقصد مهاجرت خود به استرالیا دچار تردید هستید میتوانید با بهره مندی از راهنمایی های مشاورین مجرب متد ویزا انتخاب بهتری داشته باشید.

سوالات خود را از ما بپرسید