کد شغلی روان درمانگر (Psychotherapist)

معرفی کد شغلی روان درمانگر (Psychotherapist) با کد 272314

اخذ ویزا کاری استرالیا برای روان درمانگر

در سال های اخیر، تقاضا برای حمایت از سلامت روان در سطح جهانی در حال افزایش بوده است و استرالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

با آگاهی بیشتر مردم از اهمیت بهزیستی روانی، نیاز به متخصصان واجد شرایط برای رسیدگی به این مسائل به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

در میان این متخصصان، روانشناسان نقش مهمی در کمک به افراد برای عبور از چالش های عاطفی و روانی خود ایفا می کنند.

هدف این مقاله آشنایی علاقه ‌مندان با این سمت شغلی و مهاجرت از طریق آن به کشور استرالیا و همچنین بررسی چشم اندازهای شغلی، فرصت های شغلی، و تقاضای فزاینده برای گرفتن ویزای اقامت دائم استرالیا، ویزای 190 و ویزای اقامت موقت استرالیا، ویزای 491 استرالیا وجود دارد .

میتوانید با مراجعه به سایت اطلاعات دقیقی درخصوص کد رشته روان درمانگر بدست بیاورید.

چرا سمت شغلی روان درمان گر یکی از سمت های شغلی مناسب برای اخذ ویزا کاری استرالیا است؟

استرالیا به دلیل عوامل مختلفی مانند تغییر نگرش جامعه نسبت به سلامت روان، افزایش آگاهی و شیوع روزافزون اختلالات سلامت روان، شاهد افزایش تقاضا برای روانشناسان است.

طبق مطالعه انجام شده توسط دانشگاه ویکتوریا، روانشناسی یکی از شش شغل پرتقاضا در بخش سلامت روان است که رشد شغلی پیش بینی شده قوی ای را در سال های آینده نشان می دهد.

تحقیقات انجام شده در ایالت های استرالیا، کمبود روانشناسان برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای حمایت از سلامت روان را گزارش می دهد. این موضوع، کمبود نیاز به متخصصان این سمت شغلی  برای ارتقا سلامت جامعه و  کمک به افرادی که با مسائل بهداشت روانی دست و پنجه نرم می کنند را برجسته می کند.

تقاضا برای روانشناسان در استرالیا به دلیل افزایش آگاهی از مسائل مربوط به سلامت روان و تغییر نگرش اجتماعی نسبت به درخواست کمک و حمایت، همچنان در حال افزایش است.

با کمبود متخصصان واجد شرایط، فرصت های شغلی فراوانی وجود دارد و نیاز روزافزون به افرادی وجود دارد که علاقه مند به تأثیر مثبت بر زندگی مردم هستند.

رشته روانشناسی مسیرهای شغلی متنوعی را ارائه می دهد و به متخصصان اجازه می دهد در زمینه هایی مانند روانشناسی بالینی، مشاوره، روانپزشکی و مددکاری اجتماعی تخصص داشته باشند.

فرصت ها برای متقاضیان بین المللی

استرالیا یک فرصت منحصر به فرد برای متقاضیان بین المللی که علاقه مند به دنبال کردن حرفه ای در روانشناسی هستند ارائه می دهد.

تقاضای بالای این کشور برای روانشناس همراه با سبک زندگی و فرهنگ متنوع آن، آن را به مقصدی جذاب برای کسانی که به دنبال شغل پایدار و رشد شخصی هستند تبدیل کرده است.

چه کسانی می توانند برای سمت شغلی اقدام کنند؟

افرادی که حداقل یک مدرک کارشناسی مرتبط از دانشگاه سکشن یک + حداقل یک سال سابقه شغلی در این زمینه داشته باشند می‌توانند برای این سمت شغلی اقدام کنند.

تمامی افرادی که در این سمت شغلی واجد شرایط هستند و با توجه به شرایط ذکر شده میتوانند جهت اخذ ویزا کاری استرالیا اقدام کنند.

برای بررسی شرایط خود برای اینکه بدانید میتوانید با این سمت شغلی پروسه مهاجرتی خود را شروع کنید یا خیر میتوانید از مشاورتان مجرب متدویزا کمک بخواهید …

در این مقاله متد ویزا (موسسه کاریابی روش) قصد دارد در رابطه با سمت شغلی Psychotherapist  (272314) اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار بدهد.

روش مهاجرت روان درمان گر به استرالیا

سه مرحله اصلی برای مهاجرت کاری به استرالیا میتوان تعریف کرد:

  1. اخذ مدرک ارزیابی یا مدرک اسسمنت از سازمان ارزیاب استرالیا
  2. اخذ دعوتنامه از استرالیا
  3. انجام مرحله لاجمنت و دفاع از پرونده برای اخذ ویزا استرالیا

توجه به چند نکته مهم الزامی است :

سازمان ارزیاب مورد نظر برای این سمت شغلی سازمان VETASSESS می‌باشد.

خوشبختانه برای گرفتن مدرک ارزیابی از این موسسه نیازی به ارائه مدرک زبان نمی‌باشد.

دریافت مدرک ارزیابی از این سازمان به صورت عادی بین 3 تا 6 ماه  زمان می‌برد و درحالت فست ترک ( تسریع در بررسی )دریافت مدارک، 20 روز کاری به طول می انجامد.

در مدرک ارزیابی (Assessment)  دریافت شده، مدرک تحصیلی متقاضی با مدرک تحصیلی استرالیا معادل سازی میشود و همچنین میزان سابقه کار تایید شده متقاضی ذکر میشود. از این طریق متقاضی میتواند امتیاز های مرتبط با سوابق تحصیلی و کاری را محاسبه کند.

پس از اخذ مدرک ارزیابی متقاضیان با توجه به شرایط سمت شغلی می‌تواند برای ویزای اقامت دائم استرالیا، ویزای 190 و ویزای 491 اقامت موقت استرالیا  جهت اخد دعوتنامه اقدام کنند و فرم های مربوطه را تکمیل کنند.

البته توجه داشته باشید که این سمت شغلی ویزای اقامت دائم 189 استرالیا را شامل نمی‌شود.

مسیر اقدام از هر ایالت با توجه به استاندارد و قوانین هر ایالت متفاوت است ولی باید بدانید جهت اقدام حتما فرم EOI باید تکمیل گردد و برای برخی از ایالات  Application  باید تکمیل گردد.

وظایف Psychotherapist

1.ارزیابی برنامه های درمانی فردی و گروهی

2.انجام دادن تست های تشخیصی و اجرای برنامه های درمانی

3.انجام مطالعات پژوهشی در رابطه با موضوعات مورد نیاز

4.توسعه و ارتقا تکنیک های مصاحبه همپنین ارزیابی آن ها

5.داشتن مشاوره با دیگر متخصصان در مورد جزئیات برنامه های درمانی

میانگین درآمد برای سمت شغلی  Psychotherapist

به طور میانگین در سال 2023 درآمد ماهانه افرادی که در این سمت شغلی فعالیت می‌کنند تقریبا

2081 دلار استرالیا می باشد.

درآمد سالانه در این سمت شغلی با میانگین سنی 57 سال، سالیانه تقریبا   108,248 دلاراسترالیا می باشد. در ادامه به موقعیت های شغلی این رشته در ایالت های مختلف استرالیا در تاریخ 10 مارچ 2024 می پردازیم:

کلام پایانی

در پایان توجه به این نکته ضروری است که چشم انداز شغلی برای روانشناسان در استرالیا امیدوار کننده است، با تقاضای بالایی که برای متخصصان واجد شرایط در بخش های مختلف به گفته وبسایت رسمی کار یابی در استرالیا،   Seek ( یک پلتفرم پیشرو در جستجوی کار در استرالیا) وجود دارد نیاز شدیدی به روانشناسان با مهارت های مورد نیاز احساس میشود.

حوزه روانشناسی در استرالیا بسیار گسترده است و بسیاری از دانشگاه ها مدرک روانشناسی را برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد ارائه می دهندو همچنین روانشناسی جزو مشاغل پرتقاضا در استرالیا ذکر شده است که بازار کار مطلوبی را برای روانشناسان مشتاق پیشنهاد می کند.

اگرتمایل دارید که از طریق این سمت شغلی همراه با ویزای اقامت دائم وارد خاک استرالیا شوید می‌توانید با وارد کردن اطلاعات خود در فرم ارزیابی متدویزا (موسسه کاریابی روش) درخواست خود را جهت مشاوره ثبت کرده تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و بدون داشتن چالشی مسیر اخذ ویزای استرالیا برایتان تسهیل شود .

 

سوالات خود را از ما بپرسید